2010. április 30., péntek

3. fejezet

A parancsnokság előtt kocsiba vágtam magam és meg sem álltam a tengerpartig. Félszemmel láttam Henryt a támaszponton lévő lakásom ajtajában, de túl feldúlt voltam ahhoz, hogy bárkivel is szóba álljak.
Minden bizonnyal furán festhettem a fürdőruhában napozó emberek között egyenruhában, ahogy ügyet sem vetve rájuk, az orrom alatt káromkodva rugdosom a homokot. Olykor kicsit hangosabban szentségeltem, majd felkaptam egy követ és a vízbe dobtam.
- Basszus. A rohadt életbe.
Az életem romokban hevert, hát csoda, ha  dühöngtem? A karrieremnek lőttek az már tuti. Megütöttem egy elöljárómat. Egyet? Frászt! Kettőt! Basszus! ~~Örülj neki ha nem csuknak le.~~ De hogy úgy kirúgnak, hogy a lábam nem éri a földet, az fix. Utolsó dührohamomban lekaptam a fejemről a sapkámat és teljes erőmből eldobtam. A tányérsapka pörögve szállt, mint egy gyártási hibás frizbi. A közelben bolondozó kölyökkutya játéknak hitte, még röptében elkapta és boldogan hozta vissza nekem. Egy másodpercig csak bámultam rá aztán elnevettem magam, elvettem tőle a sapkámat és megvakartam a füle tövét. Ő vígan ugrándozva szaladt vissza gazdájához, mit sem törődve az nyavalyámmal. Ez a kis közjáték helyrebillentett, s már nem forrt az agyam 200 fokon.  Mindenesetre lehiggadtam annyira, hogy beszéljek a társaimmal. Beültem az autómba és visszamentem  bázisra. Az ajtó előtt már ott várt az egész csapat és még néhányan haverok közül. Mindenkit az érdekelt miért rontottam be  az ezredeshez. Amikor észrevettem a ház előtt álló gesztenyefának támaszkodó Williams őrnagyot, már sejtettem miért dekkolnak ennyien a ház előtt.
- Mire ez a csődület emberek?
- Hova rohantál az előbb?- kérdezte Fukida.- Billy szerint kirúgattad magad. Igaz ez?
- Ki az a  Billy?- hökkentem meg.
- Hát én- lépett elő az árnyékból az őrnagy.
- Mit mondtál nekik?
- Csak azt, hogy beküldted Sanderst az íróasztal alá. Semmi mást.
 Nagyot nőtt a szememben a srác. Lehet, hogy még sem akkora seggfej?
- Oké. Gyertek be!
 Alig fértek el az zsebkendőnyi nappaliban de feltalálták magukat.
- Bocs, de nincs itthon semmi, amivel megkínálhatnálak benneteket. - Eszembe jutott, hogy a hűtöm teljesen üres. Egy darabka száraz sajton és lejárt szavatosságú joghurton kívül egy fél üveg vörösbor didergett a polcon. Meg valami bizonytalan színű és állagú miazma, ami önként elindult a kuka felé, amikor kinyitottam a hűtő ajtaját.- Se sör, se kaja.
José felpattant a kanapém sarkáról.
- No problemo.- És már robogott is Fukidával a kocsijához. Térültek-fordultak és máris pizza- és dobozos sör hegy alá temettek bennünket.
Miután adtunk az egészséges életmódnak, " Billy őrnagy " kidobta a dossziét az íróasztalra.
- Na lássuk miről is van szó. Ennyi az összes?- kérdezte.
- Nem. Van még más is a pendriven. Valami műszaki hablaty, amiből egy kukkot sem értettem. Kisértetiesen hasonlított egy fantasztikus film forgatókönyvéhez.
Billy elégedetten lapozgatta a dossziét, mosolyogva tette vissza az asztalra.
- Ennyi bőven elég a vádemeléshez.- mondta.
Valami feltünt és nem csak nekem. Henry felpattant a kanapéról és Williams elé penderült.
- Bökd csak őrnagy miről is van szó, míg ki nem nyitom a pofonládát.
- Hát már te is kezded?- hördült fel az érintett.- A főnökötök már bemutatott rajtam egy "kígyó dobást".
 Minden tekintet rám szegeződött.
- Mi van?- kérdeztem.- Megfogta a fájós vállamat. De ne erről beszéljünk. Inkább lépjünk vissza két perccel. Az imént egy kifejezetten ügyészi szakszöveget hallottam? Ugye nem vagy "szárnysegéd"? Katonai hírszerzés? CIA? Nemzetbiztonság?
- Haditengerészeti nyomozóhivatal. A nemzetbiztonsággal karöltve.
- Szép. És mióta szimatolgatsz már a házunk táján?
- A nyomozás már legalább egy éve folyik, de hozzátok csak három hónapja jutottunk el.
Néhány pofon kezdett el gyülekezni a tenyeremben.
- Tudod már kezdtelek megkedvelni. De most úgy érzem újfent kiestél a pikszisből. Magyarázd el mi a fenéről van szó, mielőtt begurulok. Ha már nyakig benne vagyunk, legalább tudjuk mire megy ki a játék. Utálom vakon bedugni a fejem a hurokba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése